مدیران فاسد برای همیشه از فوتبال محروم می‌شوند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین توخل – بایرن مونیخ؛ دوباره جدی شد! سازمان بازرسی مانع پرداخت آپشن‌های دوره آجورلو شکست والیبالیست‌های ایران مقابل برزیل حذف کیانی از تکواندو قهرمانی آسیا هوادارن پرسپولیس هفته آخر هوادار پیکان در قزوین می‌شوند| استقلال به ورزشگاه خالی راضی می‌شود؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نیوکاسل و منچستریونایتد| برد تن‌هاخ در برابر رقیب همیشگی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی یوونتوس و آتلانتا| بیانکونری فاتح جام مصدومیت بیرانوند جدی است مقاومت پیکان مقابل خواسته استقلال کاپیتان‌های پرسپولیس پشت اوسمار
سرخط خبرها

طلسم خانم‌گل فوتسال شکسته می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۰۴۷۵۷
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
طلسم خانم‌گل فوتسال شکسته می‌شود؟
۲ روز دیگر صاحب جدید جام قهرمانی لیگ‌برتر فوتسال و کفش طلا مشخص می‌شود.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ روز جمعه در سالن سرحدآباد کرج حساس‌ترین بازی ورزش بانوان پیگیری می‌شود؛ جایی که دو تیم مدعی قهرمانی برابر هم صف‌آرایی می‌کنند و تیم برنده این دیدار، جام قهرمانی را با خودش به خانه خواهد برد. در پایان این بازی خانم‌گل رقابت‌ها نیز معرفی می‌شود. در سال‌های گذشته سارا شیربیگی همیشه با این نام به خانه بازگشته است و حالا باید دید در فصل ۱۴۰۰ طلسم خانم‌گلی می‌شکند یا به مسیرش ادامه می‌دهد؟

بعد از رقابت جذاب و نفس‌گیر چهارده تیم برای رسیدن به فینال هفدهمین دوره لیگ‌برتر فوتسال زنان در دو مرحله گروهی و حذفی، تیم‌های پیکان تهران و نصر فردیس کرج توانستند جواز حضور در مرحله نهایی را به‌دست بیاورند. فینال اول یا همان فینال رفت در سالن الغدیر تهران برنده‌ای نداشت و دو تیم به تساوی یک‌گله رضایت دادند.

همین نتیجه باعث شد حساسیت دیدار فینال برگشت بیش از پیش شود و فاطمه شریف و نیلوفر اردلان چند روز دشوار و سنگین را پشت‌سر بگذارند. اردلان و شریف در مسابقه رفت حرفه‌ای رفتار کردند و بسیار گرم و صمیمی با یکدیگر برخورد کردند؛ این موضوع کمی از بار روانی این دو دیدار حساس کم کرد. فاطمه شریف، سرمربی نصری‌ها، در چهارمین سال حضورش در کسوت سرمربی در لیگ به‌دنبال اولین قهرمانی‌اش است و می‌خواهد اولین فینالش با جام به پایان برسد. در مقابل، نیلوفر اردلان در دومین سال مربیگری‌اش توانسته است دومین حضورش در فینال را رقم بزند و برای فراموشی خاطره باخت در فینال و نایب‌قهرمانی به‌دنبال فتح لیگ هفدهم است. باید دید رؤیای کدام یک محقق می‌شود.

چشم امید به ناجیان دروازه‌ها

بخش زیادی از فشار این دیدار روی دوش دروازه‌بانان خواهد بود. اعظم آخوندی و فرزانه توسلی، دو سنگربان باتجربه و ملی‌پوش، مأموریتی سخت برای حراست از دروازه‌شان دارند. در بازی رفت، توسلی بار‌ها با سیوهایش ناجی دروازه نصر شد، اما سرانجام دروازه او با ضربه اعتدادی فروریخت و در نیمه دوم، نوبت به درخشش اعظم آخوندی رسید.

اوج درخشش آخوندی در موقعیت تک‌به‌تکی بود که او از مارال ترکمان گرفت، هرچند این سنگربان باتجربه مانند همتایش در نصر در کلین‌شیت ناکام بود تا نبرد جذاب پیکان و نصر با تساوی یک‌یک به پایان برسد. این تساوی در شرایطی به ثبت رسید که درخشش آخوندی و توسلی تأثیر ویژه‌ای روی نتیجه نهایی داشت و آن‌ها با سیو‌های پرشمارشان مانع از ثبت نتیجه‌ای پرگل شدند. در طول لیگ نیز پیکان با درخشش اعظم آخوندی در شانزده مسابقه فقط شانزده گل دریافت کرده بود و در مقابل نصری‌ها بعد از حریف تهرانی‌شان با ۲۲ گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را داشتند.

ترکمان در صدر گل‌زن‌ها

بعد از جام قهرمانی که به یکی از دو تیم نصر و پیکان خواهد رسید، چشم سه بازیکن به کفش طلای فصل ۱۴۰۰ یا همان عنوان «خانم‌گل» است. در جدول برترین گل‌زنان، مارال ترکمان، بازیکن جوان نصر فردیس، با نوزده گل صدرنشین است و شانس اول عنوان خانم‌گلی سال است. اما کار او در این تک‌بازی باقی‌مانده چندان هم آسان نیست. فریده رهی از تیم هیئت‌رودان با هجده گل در رده دوم فهرست برترین گل‌زنان قرار دارد، اما تیم او از مسابقات لیگ حذف شده است و او با این تعداد گل به عنوان خانم‌گلی نمی‌رسد.

بعد از او سارا شیربیگی و نسترن مقیمی هرکدام با هفده گل در رده‌های بعدی قرار دارند. شیربیگی و مقیمی هردو در تیم نصر حضور دارند و می‌توانند در آخرین بازی فصل ۱۴۰۰ شانسشان را برای رسیدن به این عنوان امتحان کنند. آن‌ها دست‌کم به سه گل نیاز دارند تا خانم‌گل این فصل شوند. در رده بعدی نیز فاطمه ارژنگی حضور دارد که با پیراهن بوتاپارس شانزده گل زده و تیم او نیز از دور مسابقات کنار رفته است.

شیربیگی و سودای هفتمین خانم‌گلی؟

سارا شیربیگی دارنده شش عنوان خانم‌گلی فوتسال ایران است و اگر بتواند در بازی آخر آتش‌بازی به‌پا کند، رسیدن به عنوان هفتمین خانم‌گلی چندان دور از دسترس او نیست. شیربیگی دراین‌باره گفته بود: امسال بیشتر از یک نیم‌فصل در لیگ نبودم و به آمادگی کامل هم نرسیده بودم؛ بنابراین در جایگاه دوم و سوم جدول گل‌زنان این فصل هستم. امسال هدفم خانم‌گلی نیست، زیرا با شرایطی که سال گذشته پشت‌سر گذاشتم، روی خانم‌گلی کمتر تمرکز می‌کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->